Vill fram!

Igår gick det sämre med smakisen igen. Hon totalvägrade och ville INTE ha mat och då fick hon ändå precis samma mat som hon dagen innan mumsade i sig. Däremot så jämnade hon ut det med att äta ersättning 4 gånger istället för 3 så det är ju bra. Hon fick i sig 700 ml under dagen och en smakis gröt. Så förundrad att hon ökar i vikt på det. Nog tjatat om det. För den här gången!

Felicia har börjat kräkas mycket igen. Då hon var mini så var hon ju ett riktigt kräkbarn men det avtog ju efter några månader och nu är det tillbaka igen. Det började med att hon kräktes då hon låg på mage för tätt in på att hon ätit. Men nu kräks hon fastän jag håller henne upprätt. Så nu är vi tillbaka till att byta kläder OFTA.

Man ser att Flisan så gänra vill förflyttta sig då hon ligger på golver och hon blir så FRUSTRERAD!!! Men hon kan ju rotera i alla fall och igår låg hon på golvet utan täcke och då såg man så tydligt hur hon gör. Hon förflyttar armarna nästan så som man rattar en ratt och så gled hon runt där några varv. Sötnosen!



8/6 - Hon vill så gärna framåt!


Nu har hon börjat vifta väldigt då hon håller leksaker i sin hand så dom flyger all världens väg och hon är så uppmärksam och nyfiken på ting så hon sträcker sig efter nästan allt som är i hennes närhet.

Igår var det inga större problem att få henne i säng heller. Skönt! Det har vi inte varit bortskämda med. Hon åt ersättning 18.45, efter trugande av K och tillslut åt hon då han gick runt med henne samtidigt, och 19.30 var hon redo att sova :-) Efter 00 vaknade hon hungrig!! Hon brukar ju bli skitsur då vi försöker få i henne mat den tiden men nu ville hon ha självmant. Halleluja! Blir så glad varje gång hon vill äta :-D

Runt 5 vaknade hon och bökade och grejade. Hon somnade om först då jag tog över henne till vår säng men sov ganska oroligt. Vid 6 var hon ledssen och det gick inte att trösta. Hon brukar aldrig vilja äta den tiden men jag testade ändå. Javisst var hon hungrig igen!

Sen var det färdigsovet för hennes del men somnade igen nu klockan 8 och sov en halvtimme. Då passade jag på att ta en dusch i lugn och ro för nu ska vi rusta oss för mammaträff. Det ska bli kuuul!



/Tesan




Kommentarer
Ulrika

Hej! Jag förstår att du är orolig kring maten, men så länge hon går upp i vikt, är pigg och glad är det ju ingen anledning till oro. Lita på din tjej, det är ju sällsynt med bebisar som inte äter det de behöver. Din tjej kanske inte behöver så mycket för att växa, alla barn är ju olika. Min stora tjej levde bara på ersättning, välling och gröt (den som säljs ätklar på burk)fram tills hon var 10 månader, då började hon äta mera ordentligt.

Förresten, har du börjat krypstrumpbyxor, eller krypmuddar? Brukar göra det lite lättare att ta sig fram...

2010-06-09 10:11:26
URL: http://icapika.blogspot.com
Ulrika

Här finns det krypstrumpbyxor: http://www.litenochjunior.se/product_info.php?cPath=24&products_id=1149 annars finns det säkert på tradera... Annars finns det såna här skydd bara för knäna också: http://www.lillabebben.se/?gclid=CPzqy8Hdk6ICFQUgZwodJVEtjg



Skönt att du inte tog illa upp när jag sa det om maten, det är ju liksom inte meningen.

2010-06-09 21:29:49
URL: http://icapika.blogspot.com
Cupcaken

Hooola!

Tänkte på en sak, hon kräks inte pga gröten då?

Jag slutade att ge min felicia den milda gröten och då slutade hon kräkas, sen jag började jag ge morotsgröten och hon kräks ingenting...en tanke? Kan du inte testa att inte ge henne gröten på några dagar och se om det blir annat resultat?

Kram Banan!



2010-06-09 23:43:25

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0