6 månaders-kontroll och matvägran

Dagarna bara springer iväg och jag hinner inte med! Ibland känner jag mig stressad över att jag inte har tid och ork till att blogga och känner ibland för att lägga ner. Men det vill jag ju egentligen inte. Jag vill ju att alla dom som inte kan träffa Felicia, tänker ju framför allt då på min familj, kan få läsa om hennes utveckling och se henne växa på foton i alla fall. Lyckas jag inte få till inlägg varje dag får jag väl då åtminstone få till ett "hänt i veckan".

Denna vecka började med att Felicia helt plötsligt ville ha mer mat (ersättningen). Vi ökade på och ger henne nu ca 200ml. Oftast äter hon upp allt. Förr åt hon för det mesta runt 120 bara. Hon äter fortfarande lika sällan, hon har minskat på antalet gånger, blir max 4-5 gånger på ett helt dygn och smakportionerna har inte ökats heller. Hon äter väl en tredjedel av en liten burk mat till lunch och några matskedar gröt på kvällen. Men hon lär ju börja äta mer då hon är redo.

Nattningen går väl sådär. Vi kör på och byter om på henne och lägger henne, sjunger en sång, alltid samma, stryker hennes ansikte och gungar sängen men hon bara skriker. Hon vill vara uppe tills hon blir trött, sedan somna i famnen på någon av oss och sedan lägga sig. Lägger man henne i sängen innan hon somnat så blir det livat. Vi fortsätter försöka...



1/6



2/6



4/6 - Blir förbaskad då hon inte tar sig framåt!


I torsdags var vi på 6-månaders läkarkontroll på BVC. Lillan var då 6 månader och 9 dagar gammal och vägde 7195 g och var 64,5 cm lång med ett hattmått på 42,4 cm. Hon catchar upp så himla bra! Läkaren kollade hennes "färdigheter" och frågade saker som "försöker hon gripa efter saker", "stoppar hon dom till munnen". Ehh ja!!! Det har hon ju gjort länge. Läkaren sa att han kräver bara av henne att hon ska ha "färdigheter" som en 4,5 månaders så det är ju fantastikt roligt att hon kommit så långt ändå! Felicia kan redan det som en 6 månaders "ska" kunna förutom att hon inte kan sitta själv ännu.

Från i fredags har Felicia strulat med maten igen. Hon blir hungrig men vill inte äta. Hon totalvägrar! Det känns så himmla jobbigt och jag blir orolig trots att jag ser att henne kurvor går som dom ska och jag ser ju att hon mår bra då hon är pigg och så. Idag har hon ätit 2 gånger bara!!!! Klockan 8 imorse och sedan klockan 15. På tok för lite men vad ska man göra??



/Tesan





Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0