Dessa insomningsvanor vill vi ha kvar!

Försökte sömnmata Flisan då jag la mig runt 00 igår eftersom hon hade ätit så dåligt på dagen. Hon blev skitsur, slog undan flaskan och skrek och vände sig till sidan. Fattar inte mamma att jag vill sova, huh?!!

Sen vaknade hon runt 3 och var hungrig och jag blev så lycklig trots att jag såg suddigt och nästan vinglade då vi gick upp :-)

Idag har Felicia smakat på köttfärs som jag har lagat till henne. Det verkade vara en succé och hon åt nästan hela istärningen av det och nästan hela av ärtpurén och 1/3 av en liten burk med potatis/palsternacka. Det var en stor portion för min Lilla fis som normalt bara tar några teskedar. Några skedar med katrinplommon slank ner också. Idag har jag börjat skriva ner henne mattider för att få lite mer hum om hur hennes matschema ser ut egentligen. Är ju så rädd att hon får i sig för lite.

Idag såg det ut så här:

03.00 - 120 ersättning

08.00 - 165 ersättning

11.00 - Liten portion lunch

13.45 - 140 ersättning

16.30 - 160 ersättning

18.00 - Smakis med gröt och fruktpuré

Hade hon ätit större portioner med den riktiga maten och gröten så hade det nog varit ganska normalt med bara 3 flaskor ersättning på dagen men detta tycker jag är lite i underkant. Men. Felicia mår bra och har varit hur pigg som helst så man får väl gå efter det.



Yeyyy! Hon åt upp nästan allt!


När Felicia har blivit trött idag, vilket man märkt lätt på gnället, så har det räckt att ge henne nappen och bära henne till sängen. Så fort som hon landade på kudden så rullade hon över till sida och somnade på en sekund. What! Detta är vi inte vana! Efter gröten i em fick hon ett bad och efter det var hon TRÖTT! K tog på henne pyjamas och gick ut för att hämta hennes mjukisar som hon alltid har i sängen, när han kom tillbaka sov hon redan. Chock. Verkligen. Klockan var 19 och hon sov?!!! Vi är ju vana långa nattningar med gung av sängen, vagga i famnen, sjunga och greja. Hoppas detta håller i sig. Men det kan man väl bara drömma om fast hoppas kan man alltid!



Så här hittade jag sötnosen några minuter efter att jag lagt ner henne för en powernap idag. Gosebarnet!



/Tesan




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0