Allt och lite till för dig

Det kommer säkert komma en dag då Felicia säger: Du gör aldrig nåt för mig juuuu! Då kommer jag att plocka fram min blogg och visa henne alla inlägg från dagen då hon föddes. Innan hon fanns i världen skrev jag mest om hemmet och hur jag ville fräscha till hemma med snygga inredningsdetaljer men sedan hon entrade våra liv är det andra bullar. Nästan allt jag gör är för henne.

Varför tror du, Felicia, att mamma sitter och bloggar halv sex på morgonen? Inte är det för att jag är morgonpigg och inte är det för att jag drömde om en snygg tapet som jag bara måste skriva. Nej det är för att du min sköna böna, börjar böka riktigt ordentligt i din säng innan 5 och det dög inte denna morgon att ligga hos mig och din pappa och somna om. Nä, nä. Du skulle rulla och böka. Dra i pappas täcke. Kraffsa med dina naglar på allt du kom åt, dra mamma i håret och testa dina läten. Försökte lite förnämt att säga till dig att "mamma är trött"! "Mamma har varit vaken mellan 3 och 4 för du bökade så. Snälla, nu sover vi lite till" samtidigt som jag strök över ditt huvud och ansikte så som du gillar. Som svar fick jag en lätt smäll i ansiktet.

Därför min sköna böna!



Klockan 5 är man såhär pigg då man heter Felicia






/Tesan




Kommentarer
Cupcaken

Åh Tessi!!! Du berör mig med ditt skrivande!

tårar i ögonen sååå fint :)

2010-06-10 13:14:45
Martina - Mamma till Ella

Hihi tack. Ja, det fungerar väldigt bra med den mjölken, skall även till en dietist nu i nästa vecka, så det känns skönt. Och förhoppningsvis växer hon ifrån detta då det inte visade så mycket.



Försöker även ge hemme mer smakportioner, men vissa dagar vill hon endast ha mjölk. Dock äter hon bara ca 4 gånger om dan, så det är ju okej :)



KKlänningen har vi fått ifrån farmor, men det står me too på lappen :)

2010-06-10 19:04:47
URL: http://frumammapappabarn.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0