Far å flyg

I förrgår, på Felicias 4-månaders dag var det alltså dags för Felicias första flygresa. Vi tog flyget upp till luleå för att äntligen få träffa och visa upp stumpan för min familj och släkt i älvsbyn. Vi var lite oroliga för att hon skulle få problem med öronen och man vet ju själv hur jobbigt man tycker (i alla fall förr) det är då någon annans barn skriker en hel flygresa.

Vi hade förberett med en flaska ersättning då det var dags att äta vilken minut som helst. Hon brukar vara som en klocka då det gäller att äta. Men hon var så lugn så hela tiden. Väl på flyget så stensomnade Flisan i pappas knä och vaknade efter en stund med ett VRÅL, då var det dax för mat och då var det bara till att ploppa in flaskan och hon mumsade i sig nöjt. Sedan satt hon och tittade och skrattade och mot slutet av resan somnade hon igen så hon sov både vid start och landning. Där hade man oroat sig i önödan igen!

Felicia fick träffa sin mormor, morfar, ena moster, morbror, 2 kusiner, mormors sambo och min svåger. Fullt hus! Alla hade genom kort dom sett fått för sig att Flisan skulle vara mycket större så reaktionen var "Så liten"!!!! Syrran hade letat fram massa kläder som hon skulle ha på sig då vi ska vara ute nu i påsk men tjena! Dom kläderna var så stora så jag tror att Felicia skulle kunna ha dom då hon fyller 1. Hahaha!

Efter en lång dag somnade Felicia i korgen som syster hade gjort i ordning (som hennes sambo och barn hade då dom var små) och då blev hon som en fullbordad prinsessa.

Det är så roligt att vara här äntligen. Har längtat! Det blev ju inget i julas för en viss dam bestämde sig för att titta ut för tidigt. Här blir det avkoppling på ett annat sätt, redan. Så många som vill hålla våran lilla skatt! Igår var jag och K ut och handlade och syter B hade Flisan. Det gick hur bra som helst och vi var inte ett dugg oroliga. Det gick så fint så.



/Tesan



Kommentarer
unique

Vad skönt att flygningen gick bra. Har en resa bokad i november. Ska bli Wildas första flyg. Redan nervös hehehe

2010-03-27 16:37:13
URL: http://saratilling.devote.se
Victoria

Längtar tills jag kommer hem och får träffa er! :)

2010-03-29 18:32:16
URL: http://lillyvictoria.blogg.se/
annette

hej.

läste på Familjeliv att du äter LCHF.

har du precis börjat?

här äter vi max 50g kolhydrater/dag.

såg att du frågade om grädde i kaffe och te?

eftersom du inte har 1dl i din kopp per gång är det ingen fara,vispgrädde innehåller 3g kolhydrater/100g

så om du får i dig 1dl på en dag har du altså bara fått i dig 3kolhydrater därifrån.

se gärna min blogg om du är nyfiken på LCHF,där skiver jag upp vad vi äter och vad maten inehåller.

www.glimtarurlivet.blogspot.com

2010-04-09 13:52:04
URL: http://www.glimtarurlivet.blogspot.com
Maria

Åh, tack för din kommentar. Vilken söt lite bebbe du har <3



Jag använder ett ganska stor bländare när jag fotar, sen lägger jag på lite vinjettering i photoshops camera raw, jag fotar alltid i RAW vilket borde finnas i din kamera också. Det blir en råkopia av bilden och inte som jpg där kameran själv lägger på kontraster os v som den själv tycker. Du har alltså större möjlighet att "framkalla" bilden så den blir mer likt som du tänkt dig vid fototillfället. Jag fotar alltid manuellt också. Det är bara att leka och lära...du har ju alla möjligheter i världen :)



Hoppas ni får en fin dag!

2010-04-19 13:23:04
URL: http://hecate.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0