Ny bebis

Vet ni... jag vågar knappt säga det... Sen vi var på läkarbesöket i förrgår och sedan slutade skaka flaskorna så har vi en helt ny bebis. Hon gnäller knappt nåt och gör hon det så har jag märkt att det är antingen att hon vill ligga själv i sittern eller babyskyddet eller att hon vill sitta i knäet eller bli buren runt med ansiktet framåt så hon får titta runt. Hon är helt plötsligt så lätt att få nöjd men hon vill verkligen vara nära. Men det gör ju absolut inget. Får greja med en hand och bära henne med den andra. Sjalen funkar inte nu för hon vill titta framåt. Jag vågar INTE tro att det är sant... En dag i taget nu...

 
Sömntuta till bebis har vi. Kanske mycket som händer just nu, utvecklingssprång? Igår var hon vaken 5 timmar och idag har hon varit vaken 7 och en halv timme. Som max 2 timmar i streck, sedan har hon somnat.
Är det så här bebisar är? Korrigerat är hon 2 månader gammal...


Felicia har bestämt sig också att bara en av henns flaskor duger. Vi har 4 olika sorter och hon har aldrig brytt sig om vilken hon får utan tar alla lika glatt. Men från igår så vägrar hon ta någon annan flaska än MAM ultivent. Så länge jag förstår vad hon menar och vill så får hon GÄRNA ha en egen vilja. Bestämd dam!




17/3 - 16 veckor gammal (8 veckor + 6 dagar korrigerad ålder)



18/3 - Nej man ska inte skratta åt sin dotter men här såg hon faktikst lite lustig ut, snuttan! :-)



/Tesan



Kommentarer
Anna Å

Hej ! Hoppas att hon fortsätter att vara en nöjd bäbis. Måste bara säga att hon är VÄLDANS söt, som om ni inte redan visste det......Kram

2010-03-19 12:48:13
unique

Åh, vad jag håller tummarna för att det blir bättre nu :)

2010-03-19 19:36:47
URL: http://saratilling.devote.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0