LCHF - nu ska det gå!

Jag och K har kört med LCHF i flera månader nu. Över sommaren var det lite halvhjärtat men sen gav vi oss på det mer ordentligt för 2-3 månader sen. Inget har hänt med vikten. Står totalt stilla. Går ju inte upp heller så det är ju bra men nu har jag tröttnat, vill ha resultat.

En del klarar inte av mejeriprodukter då det kan hämma viktnedgångnen så det har jag också provat att ta bort men det gjorde ingen skillnad. De flesta går ner bara genom att hålla sig under 20 gram kolhydrater om dagen och kan sen äta på bäst de vill. Jag hör inte till den lyckliga skaran har jag fått inse.

Sedan någon dag tillbaka så har jag bestämt att jag ska dra ner på totalen. Försökte mig först på 80/80/20 (fett, protein, kolhydrater) men det blev fantastikst lite mat och det var väldigt svårt att hålla. Nu ser jag till att jag inte överstiger 1600 kcal, ligger gärna lägre om det går och försöker äta lika mycket fett som proteiner och kolhydrater ihop. Kolhydraterna överstiger aldrig 20 gram per dag och det två senaste dagarna har jag tom legat under 10 gram per dag.

Jag vågar knappt säga det men det verkar släppa nu! Något har hänt på vågen.

Återkommer!




Våran goda frukost för några dagar sedan. Smakade smörgåstårta! 

Tunt skivad kassler 
lite röra på creme fraiche och majonäs
skivat kokt ägg
lite riven ost
gurka
färska räkor 
några bitar tomat



Prova och njut!



/Tesan



Kommentarer
Maria

Mmmm...va gott det ser ut. Nu blev jag peppad på att prova igen.

2010-11-06 22:25:55
URL: http://lufoto.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0