Testat sockerfri glass





Alvesta glass har börjat tillverka en sockerfri glass. Inte att bladas ihop med "utan tillsatt socker" och "light" som i de flesta fall har mycket högre kolhydratnivå än denna. För att få kallas sockerfri får produkten endast innehålla 0,5% sockerarter/100 g. Dessutom är den laktosfri då dom valt att använda laktosfri mjölk (grädde) då den innehåller färre kolhydrater.

Glassen finns i två smaker vad jag kan hita just nu:

Choklad
: 1,4 g kolhydrater/100 g
Gammeldags vanilj: 0,5 g kolhydrater/100 g


Köpte hem ett paket av chokladglassen idag och den var riktigt god! Bra att ha hemma om man är sugen på glass eller vill ha något bra att kunna bjuda på då man får gäster, om man som oss inte lyckas så bra att göra egen glass.

Här
kan du hitta en återförsäljre nära dig, skynda dig och prova!



/Tesan



Kommentarer
Emmy- Mamma till Jack och Gravid med nr2!



Oj va häftigt! Vad kostar den?

2010-11-24 07:43:59
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Linda

Ska köpas hem då jag har vägarna förbi ngn av återförsäljarna :-) Tipsar idag i min blogg om ditt sesambröd och länkade självklart hit :-)

2010-11-24 11:34:19
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se/
Hälsa & Träning

Åå så bra att den var god! Har sneglat på den i affären men inte vågat köpa av rädsla för att jag ska bli besviken. Men nu skall jag nog testa! Jag bloggar om LCHF och träning, läs gärna om du är intresserad!

2010-11-24 15:58:52
URL: http://halsaochtraning.webblogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0