Omega 3 mot sömnproblem?

Ikväll är jag gräsänka, K är på 30-årsfest och vi hade ingenstans att lämna Felicia så jag stannade hemma.

När klockan närmade sig 19 fick Felicia på sig pyjamas och sedan fick hon sin kvällsgröt och sen borstning av de små grynen. Efter det satt vi i soffan en stund och då tröttgnället kom tog jag ett djuuuupt andetag och hoppades på att nattningen skulle gå bra ikväll för nu kan ingen avlösa mig. Vi är ett riktigt bra team jag och K och vi avlöser varann så fort som den andres tålamod tryter...

En timme höll vi på ikväll. Felicia grät, sker och gormade. Ställde sig upp, viftade med armarna och vände och vred.
Jag la henne ner, höll hennes hand, gungade sängen, sjöng, la henne ner, höll hennes hand osv, osv.
Felicia gav sig inte.
Det gjorde mamma.
Tog upp henne i famnen och lät henne ligga där medans jag gungade henne och sjöng för henne. Men bara tills hon lugnat sig, då la jag henne i hennes säng igen och TILL SLUT somnade hon!

Skulle precis säga (skriva) "undrar hur många gånger hon vaknar ikväll/natt" och nu hörde jag henne precis ropa till...

Falskalarm.

Igår vaknade hon till 2 gånger medans vi satt och kollade på tv och sen sov hon nog 5-6 timmar innan hon vaknade nästa gång. Då var K uppe med henne i 2 timmar(!!!!!) och han testa allt för att få henne att sova. Lägga henne ner, gunga sängen, hålla handen, sjunga, kolla tempen, byta  blöja, sitta i soffan... Till slut stod han inte ut så han väckte mig trots att det var han som skulle ta hela natten. Men jag förstår honom!

Ja sa åt K att göra en flaska välling, tänkte att jag testar med det trots att hon vägrat vällingne och vi börat med gröt istället. Kanske är hon hungrig? När K kom till oss i soffan med flaskan så gapade Felicia så nappen trillade ut och tog tag i flaskan och tryckte in den i munnen. Sen åt hon upp HELA vällingsslurken och föll in i dvala sedan somnade hon gott i sängen. K var såklart glad att något funkade men han önskade att han had vetat att det var SÅ lätt.

Så brukar det absolut inte vara, har testat förr men hon brukar inte vara hungrig på natten. För det mesta så ska hon bara böka. Detta pågår i stort sett varje natt och dumma som vi var så avbokade vi det inplanerade besöket på BVC ang. just sömnen. Bara för att det gått bra och hon sovit mycket bättre i 2 nätter så trodde vi att det hade vänt.

Fel av oss!

Undersöker, letar och läser nu om omega-3. Omega-3 har hjälpt många barn till bättre sömn så tänkte att det är väl värt att testa. Vill bara kolla så det inte finns något negativt med det hela och hitta bästa sorten. Vissa sorter (inte alla förhoppnigsvis) innehåller omega-6 och det är inget man ska överkonsumera. Det kan orsaka inflammatoriska sjukdomar i kroppen enligt vetenskapliga studier.

Lillfisen sover (for now) och jag kanske borde göra detsamma.



/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0