Vecka 36

Vad hände? Kalendern säger att jag är i vecka 36 nu (35+2) och helt plötsligt så är det som om någon blåst upp min mage som en ballong. Den är stor, otymplig och i vägen. Här om dagen var K tvungen hjälpa mig att ta på mina skor och knyta dom. Hur pinsamt är inte det?!

De senaste 2 veckorna har jag fått rejäla sammadragningar också av minsta lilla promenad. Ok, jag kan gå runt i lägenheten utan att det sätter igång, för det mesta, ibland även då. Men att ta sig till hållplatsen som ligger 100 meter bort, det resulterar i sammandragningar och ett ordentligt tryck ner i magen. Kan inte säga att sammandragningarna gör så ont, det är mest väldigt obehagligt och gör mig ännu mera osmidig. Ryggen känner av den extra tyngden också såklart och nu funderar jag mest på hur jag ska klara att gå så här flera veckor till?

Men så länge det inte är något livshotande med mig och att bebis mår bra så är det väl bara bita ihop. Den enda som klagar förutom mig själv är ju tyvärr också Felicia. Hon kan ju inte förstå varför jag inte sitter och ligger med henne på golvet och leker och varför jag måste sitta och vila och inte är uppe och springer efter henne. Hon blir jättearg på mig och röd som en tomat då hon boksatvligt talat försöker lyfta upp mig. Lyfter i mina ben, trycker in händerna under min rumpa och tar i för kung ioch fosterland för att hon vill att jag ska resa mig.

Hon är underhållande våran lilla donna!




Kommentarer
Lisa Brändström

Glömde ju svara och säga att jag heter Lisis1 på forumet :) Inte skrivit på ett tag dock...



Jag blåste också upp som en ballong på slutet, vätskade på mig en massa i 4 dagar och sen satte förlossningen igång i v 36 + 4. Min moster som är barnmorska sa det till mig kvällen innan vattnet gick, att det är vanligt att man börjar svälla innan det är dags... vi håller tummarna för att bebis vill stanna inne i en vecka till i alla fall :)

2011-08-24 21:44:09
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0