Blessed - Yeah right

Välsignelsen höll i sig två nätter, nu är den borta. Varför? Jag tycker allt vi har förtjänat mer än så.

Felicia somnade vid 19.30 igår. 00 vaknade hon första gången men då somnade hon om fort då jag hade lagt henne ner och satt en stund och höll handen på henne. 02 vaknade hon igen och då skulle hon bara inte sova. Hon låg och babblade, rullade, kraffsade i lakanet, pillade på spjälorna, viftade med armarna och grejade med allt hon kom åt. Jag fick hostattack, är dunderförkyld nu, så jag gick ut från rummet. Hur skulle hon kunna somna då jag sitter där och hostar hela tiden? Men då började hon skrika, skrika helst hysteriskt och det hade snabbt eskalerat och hon tappade luften och blev helt okontaktbar för hon var så upprörd. Efter tröstning av pappa lugnade hon sig TILL SLUT men sen höll hon sig vaken till 05. 3 timmar!!! Tack för den. 7 gjorde hon morgon.

Vi är helt slut. Det är nog inte bara barspsykolog vi måste kontakta om det ska fortsätta så här.

Känner mig uppgiven.

Felicia är pigg nu på morgongen som vanligt men jag tycker ändå väldigt synd om henne också som har såna problem med att sova :-/





Kommentarer
Emmy



Vill bara skicka en kram

2011-01-27 08:42:11
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Natalia

250ml låter ju lite mer normalt =)



Jag kan tänka mig att ni har testat det mest för sömnen. Men här kommer ett litet tips på hur vi gjorde (och det till slut funkade). Vi körde en metod som kallas gör Pick Up Put Down. Det går i princip ut på att man lyfter upp barnet när det är ledset och så fort det lugnar sig lägger man ner igen. Och så håller man på så. Det tog nästan två veckor av upp-och-nerande men det var det värt.



Finns mer info här:

http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b52222.html

2011-01-27 19:59:39
URL: http://omisabelle.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0