Feber och vilda nattningar


Ikväll tyckte jag att lillan kändes varm då vi skulle byta till pyjamas så jag tog en temp. Visst kände jag rätt, 38,3 visade den. Hon har varit precis som vanligt så jag hoppas att det bara är tanden som spökar. Den 8:e tanden lyser nu igenom tandköttet så den borde titta igenom imorgon. Gav henne i alla fall en alvedon supp ifall hon kanske har ont.

Jag tycker att hon känns varm ganska ofta och blir lätt blöt i bakhuvudet men det brukar alltid avfärdas som att hon rört på sig mycket och lekt å så. Nästa gång jag tycker hon känns sådär varm ska jag lita på min känsla. Mamma vet bäst ;-) Så man håller koll så hon inte går runt med feber ofta, så att inget är på tok menar jag.

Ikväll fick K sköta nattningen. När jag försökte så satt hon på knä och hoppade fram i sängen och kröp runt, bökade och ställde sig upp. Värsta duracellkaninen! Vad hände med tröttheten som kom med vällingen?? K lyckades i alla fall och efter att han nattat henne för andra gången så har hon inte vaknat. Än. Men vi hoppas på en bra natt igen. Man kanske inte ska be om mer då förra natten var fantastisk med bara 20 vakna minuter. Vill ju inte att det ska bli "Mycket vill ha mer" men det är ju faktiskt för hennes skull också.

Från igårkväll så har vi också ökat på dosen med omega-3. Nu ger vi 7,5 ml istället för 5 ml och hoppas att det ska hjälpa. Vi har ju hållt på med omegan i ett antal veckor nu då det sägs hjälpa mot sömnproblem bland annat. Googla på "Omega 3 för sömnen" så hittar ni en massa. På familjeliv finns även en stor Omega-tråd där man kan läsa om många som blivit hjälpta.



/Tesan



Kommentarer
Natalia

sv: Haha, ja men visst är det så. De kan skrika halsen av sig en sekund men så fort de får som de vill så tvärslutar de. Manipulativa små gryn =)



Hoppas att det ordnar sig med sömnen!

2011-01-16 10:04:34
URL: http://omisabelle.blogspot.com
Natalia

Nu har jag äntligen haft tid att kolla genom din blogg. Det har varit lite ont om slösurftid här iom magsjukan och allt.



Vilken supermysig blogg du har! Jätteroligt att läsa igenom och se hur ni hade det under första året i och med att tjejerna är ungefär likgamla och att vi båda bor i Gbg.

2011-01-16 10:18:11
URL: http://omisabelle.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0