Nyårsafton

Nästan en vecka för sent kommer ett inlägg om nyårsafton. Jag vill så gärna blogga mer ofta men jag hinner inte. Då jag vill ha med bilder i inläggen och inte i vilken kvalité som helst då tar det TID att få till det!

2010 handlade om Felicia, Felicia och åter Felicia känns det som men det är väl så det är. Hon kommer ju i första rummet nu och allt har varit så nytt. Nyårslöftena slopade jag detta år för jag kände inte att det var något speciellt jag måste bli bättre på för jag är juj redan helt ofelbar. Hahaha! Nej det enda jag kunde komma på är ju detta med vikten och det är jag ju redan igång med. LCHF funkar jättebra för oss!

Nyårsafton firade vi hemma hos min pappa och lillebror. Min mamma och hennes sambo var också med. Jag och K stod för middagen som var:

Förrätt: Vitlöks & persiljesmörsgratinerad hummer
Huvudrätt: Helstekt oxfile medium, ugnsrostade grönsaker, sparris, sallad och rödvinssås (glömde ta kort)
Efterrätt: Vaniljapannacotta med varma limemarinerade hallon


Behöver jag säga att det var gott?! Slurp!


Felicia blev trött och gnällig mot kvällen så efter att vi hade ätit middag nattade vi henne. Tror klockan hann bli runt 20 och efter det åt vi efterrätten i lugn och ro.




Nu har hon hunnit smaka på 2009, 2010 och 2011 är här på intågande!








Vi umgicks, tjötade, tittade på nyårsprogrammen på tv och spelade lite kort och på tolvslaget tittade vi på Skansen-firandet. Var han full Jan Malmsjö eller? Han räknade ju fel och var helt efter. Man kan ju inte säga gott nytt år EFTER det har varit. Inte öre heller för den delen. I alla fall så blev det 2011 och vi pälsade på oss och gick ut i kylan och skålade med bubbel och tittade på fyrverkerier och fina rislyktor som folk släppte upp.

Jag började undra om det var något fel på babywatchen då Felicia inte hade gett ifrån sig minsta ljud. ´Detta dånet måste hon väl vakna av!´ Men icke. Jag gick in och tittade till henne men hon sov SÅ gott lilla älsklingen. Underbart!

Efter nyårsraketerna tittade vi på tv ett tag och sedan var det hopp i säng.


God fortsättning på det nya året!



/Tesan



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0