Gravid i vecka 28+5

Det är så mycket fokus på Felicia så jag hinner inte med att tänka lika mycket på att jag är gravid som då vi väntade Felicia och det syns. Inte minst i bloggen som ju bara handlar om Flisan hela tiden.

Lite synd är det ju förståss att jag inte skrivit mer så man har en dagbok att gå tillbaka och titta på om man vill veta hur man mådde i en viss vecka. Men nu är det som det är. Hur går det hittills då?


Hade en UVI i början som behandlades, sedan dess inga "komplikationer". Jag lämnar urin för odling varje månad för att kanske hinna fånga upp ev. infektion med tanke på att Felicia föddes prematur.

Blodtryck och Hb ligger som det ska och jag slipper käka järntabletter

Viktökningen är nu på 6,5 kilo och det är helt okej men jag hoppas jag inte går upp så mycket mer.

Foglossning - jajjemänsan. Kan inte gå så mycket, långt och fort som jag vill och K måste hjälpa mig med många lyft av vagn och Felicia och vad det nu kan vara.

Halsbränna - Japp på den med men har äntigen hittat tabletter som inte får mig att kräkas och som hjälper. Galieve.

Trött - Ja det kan man säga! Det har jag varit ända sedan starten av graviditeten och är det fortfarande. Får jag inte sova en stund på dagen så är jag ingen fungerande människa. Nätterna är numera skitkassa då jag vaknar varannan timme antingen för toabesök eller av ingen anledning alls och efter 3-4 timmar "måste" jag upp då jag inte kan sova trots att jag verkligen är trött.

Bebisen växer och bökar runt en massa i min mage. Ibland så mycket så jag kan se hur magen hoppar till och här om dagen kom den åt revbenet och AJ vad det ilade, ingen skön känsla alls.

Den senaste veckan (eller två) har jag fått ont nertill i magen. En tyngdkänsla som jag känner igen sen jag väntade Felicia. Funderar på om bebisen håller på att fixera sig eller om det bara är växtvärk. Ska fråga BM och läkare till veckan.


78 dagar kvar till beräknad förlossning nu då!



Kommentarer
sandra

Hej. hittade din blogg via en tr¨åd på föräldrarliv där ni diskuterade vagnen. Jag bara älskar vagnen!! ska dock inte ha barn just nu.. hahaha.. men har en granne som ska ha barn i okt som letar vagn. tror du man skulle kunna få tips på vilken affär du kontaktat för att få det bra priset?

sandra

2011-07-20 08:28:18

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0