Felicia ska utredas

Åh hoppsan! Där hade visst nästan en hel vecka sprungt förbi sen jag bloggade sist. Dags för en uppdatering!

Vi kontaktade barnmedicin i förra veckan som jag skrev att vi skulle här. Där blev vi hänvisade till VC då dom bara tar emot barn under 1 år(?). Jag ringde inte VC utan fick en tid några timmar senare på aleris barnakut, känns mycket bättre att få träffa en barnläkare än en allmänläkare.

Vi fick träffa en bra läkare som tog sig tid och ställde många frågor. Han ville göra en utredning på Felicia, för feber varje månad är inte normalt. Eftersom Flis var både förkyld och hade feber då vi var på besök så kollades då bara ett infektionsprov och något mer som jag inte kommer på nu. I alla fall visade det inget men vi ska tillbaka imorgon för att lämna blod från lillan. Bl.a. immunförsvaret är det som ska kollas upp (samt fler saker i blodet) men provet behöver tas då hon är feberfri. Läkaren ville också att vi ska föra temp-dagbok för att kunna se om det finns något bestämt mönster på febern och om 3 veckor ska vi träffa läkaren igen och kolla provsvaren, dagboken och disskutera vidare.

Äntligen blir hon utredd och det känns bra!

Nu är det 5 dagar sen hon hade feber och förkylningen är också borta. Stay away!

Kommentarer
Maria

Skönt att det blir ordentligt utrett. Tre veckor kan kännas som lång tid. Hoppas allt visar sig vara bra och att febern är gone forever!

2011-06-11 06:17:13
URL: http://mischomascho.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0