Jag har hört hjärtat!!!

Vi har ett angelsound hemma som vi skaffade då jag var gravid med Felicia. Den användes bara vid något enstaka tillfälle och vi kunde då höra hennes hjärtljud innan jag ens hade fått höra hos barnmorskan. Det var skönt att ta till just då för då nojade jag en del, innan sparkarna hade börjat kännas ordentligt. Nu är jag gravid i vecka 16. Har gått 15 hela veckor och 2 hela dagar och har provat några gånger att lyssna med dopplern men har inte hittat hjärtljuden. Nu är det ett tag sen jag provade så gav det ett nytt försök ikväll. Jag skulle precis ge upp då jag långt nere till höger på magen bara fick in mitt eget hjärtljud, flyttade dopplern till vänster och tänkte "Nä nu skite..." "!!!!!!!" Där kom det. Som ett litet tuff-tuff-tåg. Bebisens hjärtljud. Guuud så underbart. Jag blundade, lyssnade och log. 144 slag/minut fick jag det till då jag provade att räkna en gång.

Tyvärr så missade bebisen pappa de första hjärtljuden även denna gång. Det är bara jag som är kvällspigg men imorgon ska jag se om jag hittar det lilla hjärtat igen så ska han få höra han med.




Kommentarer
Emmy- Mamma till Jack och Link



Åhhh myyyys!!!! Jag hade angelsound med grabbarna också, den va guld värd med Jack eftersom jag blödde så mkt i början med honom.

2011-03-31 08:02:59
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Maria

Det är så härligt att höra det för första gången. Jag använde också en angelsound, för jag var helt nojjig på att det inte fanns något liv där inne!

2011-04-03 17:02:08
URL: http://mischomascho.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0