Dagisplats

Felicia har fått dagisplats och vi är galet förvånade. Det skulle ju vara så svårt här i linné och Felicia har bara stått i kö i snart 5 månader. Jag sökte lite på må få bara, 5 olika förskolor. Vi har inte besökt någon innan och vi vet i stort sett ingenting om någon av de som finns i våran stadsdel. Tanken var att vi skulle gå runt till de olika nu i juni då K ska vara hemma med Felicia, då vi skulle få fler lediga dagar tillsammans och efter det kanske göra ändringar i våra val.

Tji fick vi! Nu har hon plats från 15/8 på vårat förstahands val, som handläggaren fick påminna oss om vilket det var, och tackar vi nej får vi ställa henne i kön igen med stor ovisshet om hur länge det då dröjer innan hon får nytt erbjudande.

Igår var vi och besökte dagiset (ja, jag kommer kalla det för dagis hädanefter) och det kändes rätt så bra. Lokalen var väl inte den största men inte särskilt trång heller. Den förskolefröken vi fick träffa var jättetrevlig och verkade go och Felicia drog iväg och lekte utan oss. När det var dags att gå hade Felicia lagt sig på en madrass bredvid en liten pojke och låg och skrattade, hon trivdes!

Nackdelen med stället var den lilla inhängnade gården dom hade. Det var inte mycket till yta att leka på där och det ger mig lite ångest :-( Men samtidigt så vet jag inte hur det ser ut på andra ställen, här i stan kanske det är svårt att få större? Fröken sa att dom brukar göra utflykter till slottsskogen så ofta dom kan. Hoppas verkligen dom KAN ofta.

Jag har separationsångest inför detta då jag inte alls var inställd på att hon skulle få plats. Jag hade snarare ställt in mig på att hon inte skulle få plast förrens tidigast till vintern. Känner mig inte redo att lämna bort henne, samtidgt så tror jag att det kommer vara bra för henne att komma iväg 15 timmar per vecka och leka lite medans jag har fullt upp med bebbe hemma. Men samtidigt så är ju jag hemma, varför ska jag då lämna iväg henne? Näää... vi får se hur detta går. Det här behöver nog få mogna lite i mitt huvud.



Ska den här minimännsikan vara utan mamma på dagarna i höst?





Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0