Feber. IGEN.

Det är synd om lillan, nu är hon sjuk igen :-(

10/5 fick hon feber och dagen efter var hon förkyld. Febern höll bara i sig i 2 dagar men efter 3 feberfria dagar (endast förhöjd temp på 37,8-37,9) så fick hon åter igen feber. Då höll den i sig i 4 dagar.

Snorandet och lite hosta fick hon dras med i 2 veckor sen var det borta. I en dag. EN dag var hon snorfri innan hon fick det igen, i fredagskväll. Skumt att det kan komma tillbaka så snabbt men lillan har ändå varit glad och lekt på som vanligt. Ända tills igår, måndag, 11 dagar sedan hon sist hade feber så fick hon feber igen! 38,7 visade tempen och efter bara en timme var den uppe i 39,5.

Då det nu var 3:e perioden denna månad som hon har feber så ringde jag och rådfrågade med sjukvårdrådgivningen. Dom tyckte vi skulle ringa till barnmedicin imorgon för dom tyckte inte det lät ok att ha feber i stort sett varje månad som Felicia har.

När jag kollar bakåt i bloggen och på facebook så kan man faktiskt se att jag har skrivit att Felicia haft feber ofta och då jag räknar ihop månaderna så har hon haft feber i 11 månader av 18. Då är jag dessutom säker på att jag inte har skrivit något varje gång och vissa månader har hon haft feber flera dagar eller återkommande gånger. Med andra ord är det mååånga feberdagar.

Får se vad barnmedicin säger imorgon.


Krya på dig Felicia, mamma älskar dig!

Kommentarer
Maria

Inte roligt för liren. Hon måste ju ha nån latent infektion i kroppen eller nåt. Hoppas det ger med sig snart!

Ta hand om er

2011-05-31 12:25:51
URL: http://mischomascho.blogg.se/
Maria

Hur mås det i Götet? Gick det bra på hospitalet?

2011-06-02 18:00:55
URL: http://mischomascho.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0