8 dagar gammal


Idag blev det ett besök till antenatalmottagningen för mig. Har haft så ont i magen så jag har vaknat av smärtan och har haft svårt att ens vända mig i sängen. Både jag och läkaren misstänkte att det kunde vara en cysta men efter UL så kunde han inte se något konstigt med varken livmoder eller äggstockar så troligen är det ligamentssmärta som sitter kvar ännu. Ligamenten har blivit uttänja i och med graviditeten, den växande magen och tyngden och det kan ta upp till 6 veckor (eller vad han nu sa) innan det blir bättre så det är bara avvakta.

Felicia fick vara hos farmor medans vi var hos läkaren. Var ju tvungen ha Alice med ifall jag skulle bli där länge och hon ska ju ammas. Då vi var klara åkte vi till Floda för att hämta Felicia men stannade kvar ett tag och lunchade och gick ut på en liten promenad i det härliga höstvädret. Felicia fick gunga och plockade ekollon och hennes plockande tog sån tid så vi höll på att aldrig komma hem. Alice, hon sov som vanligt!

På tal om att sova så är det något Alice är bra på, om hon får vara nära mig vill säga. Hon vill helst ligga mot mig och lukta på mig samtidigt som hon sover men hon sover gott i vagnen på promender med. Inomhus funkar inte vagnen alls, konstigt nog. Ute så är hon nerbäddad så det blir varmt och gosigt och så är det ju en massa ljud också så antar att det är det som gör det. Hon har mest ätit och sovit hittills men har fått för sig att vara vaken om nätterna sådär runt 3-tiden ända fram till 6 på morgonen. Den enda som är pigg i familjen är Felicia.





29/9




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0